Feb 4, 2008

Back to Iran





Salam buat semua...lama rasanya tak berceloteh di dalam blog ni..maklumlah balik ke KL mana sempat nak menjengah sini...byk sgt aktiviti & prog. yg perlu di isi. Sekali sekala balik semua benda nak kena buat & ditengok, anak, isteri, kawan2 & mcm2 lagi lah...emm..

Emmm....episod hidup dirantauan telah bermula...subuh 31/1/08 hanya airmata sedih seorang isteri & muka sayu anak2 sahaja yg menghantar aku ke KLIA walaupun waktu agak larut jam 1.00pg tp dia org masih rancak esp. zikry...adik dah lama hanyut melayang keruang angkasa, kakak plak lalok sbb dikejut dr tido..bonda le jd teman sejati isteri aku...sian dia org semua...mcm biasa isteriku menghantar pemergian ku dengan iringan airmata...aku pun sedih gak tapi control beb...x nk le tunjuk muka sedih dpn isteri...hehehehe...

Emmm...terima msg dr isteriku beritahu zikry menangis sedih sbb aku dh tak ada kat rumah, siap ajak pergi cari abah ke Iran...kesiannya lah mereka semua...Aku pula akan ditugaskan ke Bandar Abbas...huh! bosannya sbb kena stay kat hotel dah lah tak boleh memasak...emmm...dah tu nak buat mcm mana...

Perjalanan yg cukup menjemukan..bayangkan sejauh 1400km perlu ditempuh dlm cuaca dingin dengan menaiki kenderaan shj. 4x berhenti, punggung pun dh tak rasa dah...akhirnya selamat juga smp perjalan yg memakan masa hampir 19jam ( 9am, 3/2/08 - 4am, 4/2/08 ). Episod seterusnya nanti.....




0 comments: